תכניוות שניתן להזמין במסגרת משרד החינוך

מגן הנפש: מתבגרים על זה

מספר תוכנית: 22616

תוכנית "מגן הנפש: מתבגרים על זה", נועדה לאפשר לצוותי חינוך והורים יצירת מעטפת רחבה ותומכת המקדמת מוגנות, רווחה נפשית ודיאלוג מקרב בין מבוגרים ומתבגרים על מנת למנוע התנהגויות סיכון. השיטה פותחה מתוך חקירה וניסיון בשטח של אלפי שעות אימון וטיפול, עשרות שנים של עבודה עם נוער. ההכשרה בשיטת "מגן הנפש" של צוותי חינוך והורים נועדה לקדם אקלים מיטבי בו יוכלו המתבגרים והמתבגרות להתמודד טוב יותר עם אתגרי החיים באמצעות יצירת תחושת בטחון וחיזוק תחושת שייכות. המענים של תוכנית זו מיועדים לצוותי חינוך, לתלמידים וגם להורים באופן בית ספרי או קבוצתי. כל נושא יכול להוות חלק מתהליך הכשרה ובמקביל גם יכול גם להיות מפגש נושאי העומד בפני עצמו.

קרא עוד  

מיניות מיטיבה, חיובית ומקדמת בגיל ההתבגרות

מספר תוכנית: 22639

מין ומיניות מוזכרים לא פעם, בהקשר של גיל ההתבגרות כהתנהגויות מסכנות, מפניהן יש להשמר. בעוד השיח השלילי אודות מיניות מדגיש אלימות, סכנה, הימנעות, מניעה וחולי. בחרתי לקדם שיח על מיניות חיובית שעוסק ומקדם תקשורת רגשית כנה ומשמעותית, מערכות יחסים יציבות והדדיות, חיבור לרגש וחוויית עונג. שיח שניגש לנושא מהצד החיובי שדרכו יוכלו בני ובנות הנוער לבחון את המציאות המינית אליה הם חשופים כיום מגיל צעיר בצורה פרוצה, לא מותאמת ולא בריאה ובעיקר בלי כלים לתרגום המסרים. ולא רק הם. גם המבוגרים המשמעותיים, צוותי חינוך והורים מעדיפים להמנע משיח ישיר, ממוקד ומביך בנושא. על מנת לצייד אותם בכלים לטיפול בנושא באופן מיטבי, פתוח מקדם נולדה תוכנית זו.

קרא עוד  

מתגייסים הכנה לגיוס: הגוזלים עוזבים את הקן

מספר תוכנית: 22662

צה"ל קורה(א) לך. תוכנית שתספק לכם את כל המידע על תהליכי הגיוס לצה"ל. השתחררתי לאחר 25 שנות שרות בצה"ל כמפקדת ומנהלת בית ספר מקצועי באגף התקשוב, במסגרת תפקידי הייתי חלק מהצוות שתכנן את יום המא"ה - מרכז הערכה למיון תעסוקתי למתגייס.ת. אניו יודעת כמה חשוב הידע המקדים וההנה לאן מגיעים. תוכנית שמפרטת את התהליכים מקבל צו ראשון ועד ההגעה לשערי מיטב (יום המא"ה, צו שני, ועדות רפואיות, קב"ן, ימי מיון, תאריכי גיוס ועוד).

קרא עוד  

בימת החיים: רשתות חברתיות חוסן נפשי ומנטלי

מספר תוכנית: 22670

הרשתות החברתיות והמסכים הפכו להיות "בימת החיים" עבור המתבגרים והמתבגרות, לעיתים אף יותר מזו המציאותית. תוכנית שמטרתה להבין איך נראה העולם של הצעירים היום. הסכנות שמרחב זה טומן בחובו (פורונוגרפיה, פדופיליה, התמכרות, סמים, אלכוהול, הימורים...) ומה תפקיד צוותי החינוך וההורים בבניית חוסן נפשי ומנטלי עבור המתבגרים.

קרא עוד  

מחוץ למעגל: דחייה חברתית - חרם, שיימינג ובולינג, מודל התערבות חינוכי

מספר תוכנית: 22661

דחייה חברתית (חרם חברתי / שיימינג / בולינג) מתרחשת כאשר הפרט נמצא מחוץ למעגל החברתי בניגוד לרצונו.מתן כלים לזיהוי התופעה, מתווה מפורט לטיפול בחרם חברתי (עבודה לפי שלבים). והתערבות קבוצתית (ברמת הכיתה / שכבה) כולל תהליך של ליווי הנפגע.ת ומשפחתם.ן.

קרא עוד  

מגרש אימונים לחיים: כלים לעבודה עם בני נוער בשפה של העידן החדש

מספר תוכנית: 22644

להפוך את מרחב הקשר בין המבוגרים (צוותי חינוך והורים) למתבגרים למרחב מצמיח לבגרות ועצמאות, בניית ערך עצמי, חוסן נפשי ותחושת מסוגלות."מגרש אימונים לחיים". הכשרת צוותי הוראה (והורים) בשיטה חדשה ועדכנית שמדברת את שפתם של בני הנוער, מותאמת למאפייני הדור, גמישה ועונה על צרכיהם.

קרא עוד  

מחוץ למעגל: (יסודי) דחיה חברתית- חרם שיימינג ובולינג מודל התערבות

מספר תוכנית: 23449

דחייה חברתית (חרם חברתי / שיימינג / בולינג) מתרחשת כאשר הפרט נמצא מחוץ למעגל החברתי בניגוד לרצונו.מתן כלים לזיהוי התופעה, מתווה מפורט לטיפול בחרם חברתי (עבודה לפי שלבים). והתערבות קבוצתית (ברמת הכיתה / שכבה) כולל תהליך של ליווי הנפגע.ת ומשפחתם.ן.

קרא עוד