הכשרת מטפלים, יועצים, אנשי חינוך הפוגשים בני נוער של דור ה -ז ודור האלפא. ההכשרה בחסות מרכז החדשנות של מכללת בית ברל ומאושרת במסלול הכחול של משרד החינוך

הכשרה בשיטת מגן הנפש  imageהכשרה בשיטת מגן הנפש  image
שיטת "מגן הנפש" מגדירה טיפול בנפש, התבוננות לתוכה, הבנה של תהליכים של הנפש והרגש, הבנה של המוטיבציות של בני הנוער וגם הגורמים להימנעות ודחיינות.

שיטת "מגן הנפש" פותחה מתוך חקירה וניסיון שטח של אלפי שעות אימון וטיפול, עשרות שנים של עבודה עם נוער ואמונה רבה שגם היום אנחנו מחוייבים בהורות מותאמת, יציבה וכזו שיש בה אחריות גדולה היום יותר מפעם.

ההכשרה בשיטת מגן הנפש מיועדת לאנשי מקצוע וטיפול שמעוניינים לעדכן את הטיפול והמענה שלהם למתבגרים של העידן החדש תוך התמודדות עם סיטואציות ותרחישים שמתרחשים מתחת לאפינו בגיל ההתבגרות של דור המסכים.

שיטת "מגן הנפש" פותחה אחרי עשרות שנים של עבודה עם בני נוער, אלפי שעות אימון ויעוץ ומאות משפחות ובתים שפתחו בפני את ביתם ואפשרו לי לגעת בכאב, לבחון אוו יחד איתם ולייצר מציאות חדשה, מיטיבה, כזו שאפשרה להם כהורים להיות נוכחים בתוך הנפש של המתבגרים שלהם ולהכווין אותם לחוף מבטחים ולהכין אותם להתמודדות עם בימת החיים במציאות הבוגרת שלהם.
קצה ההתקדמות יצר פער בין דורי, מין תהום שנפערה בין ההורים לבני הנוער, בפער הזה נוכח לו כאב, תסכול, פחד, ייאוש ולא מעט סבל של שני הצדדים. כל אלו מתלווים לרצון העז של ההורים לייצר מציאות של אושר ושמחה.

שיטת "מגן הנפש" מתייחסת לנפש האדם, למה שאנחנו כהורים זורעים בה, וגם למה שנזרע בה בתוך כרית נפשם שאנחנו כמטפלים צריכים לנסות להציף ולאפשר להם להתמודד עם העתיד כאשר הם מצמצמים את השפעות העבר. שיטת "מגן הנפש" מתייחסת במהותה לריפוד הנפש שלהם באמצעות חוסן נפשי ומנטלי, בניית ערך עצמי, התמודדות רגשית מיטיבה עם קנאה, תסכול, ייאוש, תבוסתנות, תחושת מסוגלות יכולת מסגרתית, הסתגלותית ויכולת קבלת סמכות.

איך מייצרים "עמוד שדרה" רגשי יציב ומותאם לאתגרים של מציאות החיים ב2022, מציאות מורכבת ומלאה במסרים, בפילטרים ובהמון רגשות שמציפים אותם.

השיטה מתייחסת בצורה נרחבת גם לנושא המיניות - נושא שמביך את כולנו, ואנחנו חייבים לתווך אותו ולהתגבר על המבוכה שלנו כדי לייצר בנפשם נקודת יחוס משמעותית ויציבה שתשמש להם/ן עוגן לבחינת המציאות, לבחירות נכונות ובעיקר לחיבור אישי ונכון לגוף שלהם, לרגש שלהם ולנשמה שלהם.
איך מאפשרים למיניות להיות להם לעונג ולעוצמה ולא לצורכי ריצוי ושייכות שמהולות בכאב עצום ותחושת פגיעות מתמשכת

שיטת מגן הנפש מתמקדת בקשיים של מתבגרים והוריהם בעידן החדש ובמענה המותאם למאפייני דור הZ והאלפא.

דחייה חברתית

איך מלמדים את בני הנוער לייצר חברויות מתוך בחירה ולא ממקום של הקטנה עצמית, ריצוי ותחוושה של "זרימה" שגורמת להם להשאר פגועים, להרגיש שהם "ביחד על החברים" אבל בתוכם הם בתחושת בדידות גדולה וחוסר שייכות אמיתי - תלישות.

שיימיניג - בולינג

ביטויים שונים של שיימינג ואיך טקסט רנדומאלי יכול להצית ולשרוט את הנפש, פציעה שהופכת לטראומה, בושה והסתרה. איך מתמודדים ומרפאים את הסבל, מחזקים ומאפשרים למתבגרים לצמוח מתוך הסיטואציה, איך מטפלים כצוותי טיפול וחינוך.

מיניות בריאה

איך מתווכים מיניות שמקושרת לעונג? איך מייצרים שיח מותאם למרות הקיפאון והעיוורון ההורי והשונות הגדולה בין המגדרים והזהויות המיניות? חשיפה לעולם המיני של בני הנוער מהשטח והמונחים הקיימים ללא פילטרים. עולם הסקסטינג הבטוח.

מניעת אלימות מינית

בני הנוער גדלים במרחב נוטף מיניות פרוצה והם מפרשים את השימוש במיניות בצורה שגויה. איך ללמד את הנוער מה ההבדל בין פורנו ומערכות יחסים ומין תקינות שיש בהן כבוד ולא מיניות לצרכי שייכות, חיקוי, ריצוי תוך כדי החפצה, אלימות, כוחניות,

רשתות חברתיות

איך הן משפיעות על הנפש, על התודעה והחשיבה של בני הנוער, איך הם צופים ומפרשים את המציאות, מה ההשפעה על הערך העצמי שלהם, תחושת השייכות שלהם? וכמה כוחות נפש יש להם להתמודד עם העולם הזה, מה התפקיד של ההורים ושל מדריכי ההורים בעידן הזה, איך מלמדים אותם לעמוד יציבים מול הרשת.

חוסן נפשי

אחד הכלים המשמעותיים בשיטת מגן הנפש - איך נוטעים בבני הנוער נקודת ייחוס משמעותית שתשרת אותם כעוגן לבחינת מציאות החיים, וההתמודדות איתה. נאפשר להם להתמודד עם מציאות המסכים, הרשתות החברתיות, ההשוואתיות והעדר ערכים, פיתוח תחושת מסוגלות וסתגלנות שתאפשר להם לפרוץ את מעגל ההצלחה בצבא ובחיים הבוגרים.

לקבלת הסילבוס המלא והמפורט צרו קשר בטלפון 052-9284785 ההכשרה בחסות מרכז החדשנות של מכללת בית ברל ומאושרת במסלול הכחול של משרד החינוך 

 

הורות בעידן החדש

הכרות עם מרכיבי ההורות של העידן החדש, התפקיד ההורי, ציר "העיוורן ההורי" מה הורים לא רואים ולא יודעים ואיך חושפים בפניהם את המציאות ומגייסים אותם לעבודה ולהתאמה של ההורות שלהם למציאות העכשווית.

 

מיניות בגיל ההתבגרות

מיניות היא חלק משמעותי בגיל ההתבגרות החדש, פרק המיניות ילמד לאורך מספר מפגשים בהם תקבלו כלים ומידע נרחב אודות הצדדים השונים הקשורים במיניות בני נוער, שיח על מיניות, עונג, התפקיד ההורי, והתיווך של השיח לכל הצדדים.

 

פורנוגרפיה ונפש

גיל החשיפה, היקפי הצפייה, השפעת הפורנו על הנפש, על התפקוד הרגשי, החברתי וההתנהגותי. הפורנוגרפיה כמודל למערכות היחסים שלהם ובעיקר על הקושי לחוות עונג, מיניות אלימה, מיניות וירטואלית ושיח אלים ומחפיץ.

 

סקסטינג

הכרות דיגטלית שהופכת להיות מאוד נורמלית ונפיצה בקרב בני נוער רבים, חלקם חווים פגיעה מינית, נלמד את המרחב הזה, את החוקים שלו, מה הוא עושה לרגש, לעומק הרגש ותקבלו כלים להדרכה על סקסטינג בטוח, כלים להדרכת הורים ונוער.

 

שיח על מיניות

אחד הנושאים המשמעותיים שהורים מתקשים ליישם היום, הכרות של המרחב להורים, למידת עומק של המרחב שבו הם גדלים וצוברים חוויות חיים, איך מייצרים שיח בטוח, איך להדריך הורים לייצר שיח, שיח של אבות עם בנים, אמהות עם בנות ובכלל שיח רציף ובריא, איך משחררים את הקיפאון והפחד, סוגי שיח והתוצאות שלהם על הבנת מיניות בריאה המקושרת לעונג.

 

התנהגויות מיניות

נלמד לאורך ציר התפתחות הנוער מבחינה גילאית - מהן ההתנהגויות המיניות הבריאות, איזה התנהגויות מצריכות תיווך, איזה התנהגויות מצריכות התערבות טיפולים והדלקת נורות אזהרה, איך מאתרים התנהגויות סיכוניות, איך מתווכים את ההתנהגויות להורים ולבני הנוער.

 

פגיעה מינית

היקפיה במדינת ישראל, מה מניע פגיעה מינית ואיך הנוער מפרש את הסיטואציות החברתיות / המיניות. מה המכנים המשותפים של הפגיעות, איך מאתרים פגיעה מינית, איך נכון להגיב לה? מה סט הטיפולים הנדרש, מה אסור לעשות ומה חשוב לעשות – כלים והדרכה להורים ולמשפחה.

 

מיניות המקושרת לעונג

איך מחנכים למיניות מתבגרים שמקושרת לעונג ולחיובי. איך מחנכים את הנוער לקחת בעלות על מיניות שלהם/ן ועל העונג, לבחור ולא לרצות את הצד השני, אינטימיות ועוצמתה במערכות היחסים, הבנה של אינטימיות ואבחנה בין יחסי מין לפורנוגרפיה. איך נוטעים נקודת ייחוס לבחינת מציאות החיים שדרכה הם יתבוננו על המציאות וידעו לפעול בצורה שטובה עבור הנפש שלהם.

 

דחייה חברתית, שיימניג

פרוטוקולים לטיפול בנוער בקליניקה ובקבוצה במטרה לתת כלים למניעת שיימינג ודחייה חברתית. יצירת אקלים חברתי בריא וחוסן נפשי לבני הנוער. פרוטוקול טיפול, שאלונים, אימון על פי שיטת מגן הנפש.

 

רשתות חברתיות

כניסה לעולמות של הנוער ברשתות החברתיות, סוגי שיח והבנה של השפעת הרשת על הנפש. בעיקר על תחושת הבדידות, תבוסתנות, קנאה והשוואתיות. איך מתווכים את המציאות של הרשתות למציאות הפרונטלית. איך בונים לנוער את היכולות להתמודדות עם הנראה והלא מושג ותחושת מסוגלות וצריכה דיגיטלית מבוקרת ובריאה.

 

כלים אימוניים

בכדי לאפשר שינוי התנהגותי בפועל, בני הנוער צריכים לחוות באופן אישי את ההתנהגות האוטומטית שלהם בכדי לעשות שינוי. לטובת איתור ההתנהגות האוטומטית נעזר בכלים אימוניים שיאפשרו להם לפגוש את עצמם ולעשות את השינוי הנדרש מתוך מוטיבציה פנימית ותחושת מסוגלות ורצון ממשי לעשות שינוי. משתתפי ההכשרה יקבלו סט מלא של כלים אימוניים לשימוש בקליניקה ובטיפול.

 

מארז מערכי הדרכה בנושא מיניות

בכדי להעביר את נושא המיניות על שלל מורכבויותיה, משתתפי ההכשרה יקבלו מארז מפורט של מערכי הדרכה לשימוש בקליניקה ובהדרכות הורים ובני נוער. המארז כולל מעל 5 מערכי שיעור מפורטים וחומר מקצועי ורפרנסים שונים.

 

סדנה אודות הדרכת הורים

סדנה מקצועית לבניית מערך של הנחייה והדרכת הורים וקבוצות בנושאים שונים.

מייסדת ומנחת השיטה: ליאורה חיים image
הי, אני ליאורה חיים, בת 46, אמא ל- 4 מתבגרים.
במהלך השנים צברתי ניסיון רב בהכשרה של צוותי הוראה, הורים ומתבגרים/ות, העברתי הכשרות לצוותי הוראה בפרוייקט morשת של מפעלים חינוכיים חל"ד (30 בתי ספר), מיזם משאלה לבני נוער, מרכזי נוער, תיכונים, הורים, מתבגרים ועוד.
בין לקוחתי: תיכון רבין בכפר סבא, מרכז צעירים כפר סבא, מרכז צעירים מודיעין, עיריית נס ציונה, גבעתיים, חטיבת בראשית ראש העין, חברות הייטק, שירות בתי הסוהר ועוד.

25 שנות ניסיון בעבודה עם נוער במסגרת השירות הצבאי, בין יתר תפקידי ניהלתי את בית הספר לטכנאים ונציגות באגף התקשוב, ניהלתי את מוקד השירות של צה"ל , עברתי אלפי שעות אימון, טיפול וייעוץ להורים ולבני נוער.

מאמנת בקליניקה פרטית מתבגרים/ות והורים.

בוגרת MA בחינוך מיוחד, מדריכת הורים מוסמכת וגם מנחת מיניות מוסמכת לגיל ההתבגרות, מנחת קבוצות מוסמכת, מעבירה הרצאות וסדנאות במגוון נושאים, סדנאות למיניות בריאה, תקשורת בין הורים למתבגרים, רשתות חברתיות, כישורי חיים ועוד.

בימים אלו סיימתי לכתוב את הספר הביכורים שלי, הספר מציג את שיטת "מגן הנפש" שיטה שפיתחתי לטיפול וחינוך מתבגרים בעידן החדש. הספר יצא לאור לחנויות הספרים ממש בקרוב

החזון שלי הוא לתת מענה שמותאם לרוח התקופה, בהקשבה מלאה לנפש של המתבגר/ת, לצרכים שלהם בעידן החדש ולמכלול האתגרים העומדים בפתחם בגיל מורכב ומלא בסכנות.

האג'נדה החינוכית שלי היא לייצר איזון בין מעגלי התמיכה שלהם למצבי הסיכון האורבים להם ואני מלווה את המתבגרים /ות, הוריהם וצוותי החינוך בדרך לשם.

ההכשרה בחסות מרכז החדשנות של מכללת בית ברל ומאושרת במסלול הכחול של משרד החינוך

פוסטר רגשות וצרכים

קלפי אימון - עלמה רגשות מאופרים

אינפוגרפיקות של מודלים בשיטת מגן הנפש

ספר - ג'ונאם חינוך מתבגרים בעידן החדש