הבית למתבגרים/ות
סודיות מובטחת (גם מההורים)

מתבגרים/ות מגיעים/ות אלי לקליניקה לטפל בתחומים כמו: בעיות חברתיות | חרדה חברתית | התקפי זעם | פחדים | לא יוצאים מהחדר | דימוי עצמי | הכנה לצה"ל | בעיות במשפחה, תקשורת הורים מתבגרים | מיניות ומגדר |סמים | פורנוגרפיה | עבריינות | רשתות חברתיות | לא מבקרים בבית ספר בצורה סדירה | בעיות רגשיות | טיפול CBT

הליווי כולל מפגשים 1:1 בקליניקה עם המון הקשבה, יצירת ברית טיפולית ומרחב בטוח ומכיל לשיח פתוח וכזה נוגע בכאב ומייצר ריפוי.

איך זה עובד? 

עבודה עם מתבגרים מחייבת הבנת עומק של המרחב שלהם, הכרות עם האתגרים החברתיים והרגשיים שלהם, הפחדים והחרדות שמנהלות את גיל ההתבגרות של העידן החדש. 

הטיפול בקליניקה הוא טיפול ממוקד ודינמי, מקצועי וכזה שמטרתו לתת כלים, להניע לפעולה ובעיקר לייצר מוטיבציה אקטיבית לשינוי, לריפוי, להתמודדות והתגברות על אתגרים, קשיים, חששות ופחדים.

הם מגיעים למסע שבו הם ישנו הרגלים, יתבוננו למציאות בעיניים, יכירו את עצמם, יתחברו לרגש, יאהבו את עצמם קצת יותר ויקבלו משקפיים קצת יותר אופטימיים להתבוננות על המציאות.

בטיפול אנחנו נוגעים בכאב, מתבוננים בו, לומדים ממנו ומקבלים כלים לחיות לצדו, להרחיב את המציאות ובעיקר להרגיש טוב יותר, שמח יותר, אופטימי יותר.

ברית טיפולית

תחילת הטיפול מחייבת יצירת מרחב בטוח, "ברית טיפולית" שבאמצעותה יוכל המתבגר להרגיש בנח לשתף בקשיים, בפחדים, באתגרים וגם בסודות שקשה לדבר עליהם בבית, בתחושות ורגשות שמתובלות בבושה וברצון להסתיר, בכאב שמציק ומטריד ובכל דבר אחר שנמצא חבוי בנפש ואנחנו רוצים שיצא משם לפני שהוא מצמיח כאב וסבל. 

הברית הטיפולית נרקמת אט אט, חשוב שהמתבגרים יחושו בטוחים, בלי ביקורת ושיפוט, בלי פחד לקבל עונש ובלי בושה.

אני עובדת עם הלב ועם המון רגישות יחד עם כנות שבה אין רחמים ויש הרבה חמלה והבנה, אין הזדהות וקורבנות ויש הרבה אמפתיה, נוצר מרחב של שיח לצד הנעה לפעולה. 
הברית הטיפולית כוללת אמונה ביכולות שלהם לשנות את מצבם בעצמם, אקטיבציה ומוטיבציה לפעולה ושינוי כמו גם ההבנות בינינו שהטיפול הוא מסע פנימי עמוק שתפקידו לשנות מציאות ולאפשר רווחה נפשית ורגשית.

"מקום בטוח" 

זה שם הקוד המרכזי בעבודה עם נוער.
רוב הקשיים שלהם יושבים תחת תחושת בושה/ חוסר נעימות/ פאדיחה או כל קושי אחר לחשוף את עצמם, את המחשבות, הפחדים, הקשיים, המעשים שלהם, לכן אני מתחייבת על סודיות.
הברית הטיפולית כוללת הסכם סודיות בינינו. תחת הסכם זה הם יכולים לפתוח את שערי הנפש, ולשתף בכל הסודות שהם נושאים בתוכם, לשחרר את האבנים הכבדות מהלב ולחוש הקלה, לקבל תמונת מבט ופרספקטיבה למציאות, עיניים חומלות, הקשבה ללא שיפוט ובעיקר הרבה כלים לשינוי יחד עם תקווה ואופטימיות.
המקום הבטוח כולל את ההבטחה שאני אלווה אותם ואהיה איתם במסע אבל את הדרך הם יעשו בעצמם, המסע הוא שלהם יחד עם האחריות למצבם. 

הגישת הטיפול שלי מטילה עליהם אחריות גדולה יחד עם הבנה שהשינוי במצבם נמצא אצלם והוא לא תלוי בסביבה.

במהלך זמן הטיפול הם מבינים שהמפתח לשינוי אצלם בכיס רק צריך לדעת איך לסובב אותו ואיזה קוד נדרש בכל שביל/ דלת שהם ניצבים בפניה במסע חייהם.

זמינות 

טיפול רגשי לא יכול להסתיים במפגש שבועי אחת לשבוע, הם חווים רגעים,קשיים, התלבטויות, אתגרים, כאב כל השבוע. 

לכן, אני "חבר טלפוני" זמין, הם מוזמנים ליצור איתי קשר להתייעץ, לשתף, לספר ולקבל תמיכה ואוזן קשבת גם במהלך השבוע, זה חלק מהטיפול וחלק מה"ברית הטיפולית" והמחוייבות שלי אליהם.

מה לא נשמר בסוד ?

מצב של אובדנות, סיכון אובדני, או כל דיווח אחר שיש עליו "חובת דיווח"-  יחייב שיתוף של הורים/ כל גוף אחר.

גם הורים הם חלק מהתהליך

הורים הם סוכני השינוי המשמעותיים ביותר, בעיקר בקרב מתבגרים צעירים. 

לאווירה בבית, לתקשורת בין ההורים ולתקשורת במשפחה יש השפעה ישירה על "תפיסת העצמי" של המתבגרים, על הביטחון האישי והעצמי שלהם, על תחושת המוגנות שלהם, על תפקידם ומיקומם ביחס לעצמם ולאחר.

בתוך הבית ילדים מקבלים תובנות על העולם, על מציאות החיים ומתנהגים בהתאם לתובנות אלו בחייהם שלהם, בגיל שבו הם מבקשים להיפרד ולבנות את העצמי הפרטי, לאוירה בבית ולקשר עם ההורים והמשפחה הגריעינית יש השפעה ישירה על גיבוש ה"עצמי" שלהם ועל תפיסת העצמי שלהם והבנת הערך שלהם במציאות החיים.

לסגנון ההורות יש השפעה ישירה על המצב הרגשי של ילדים ומתבגרים, הורות מגוננות ושיפוטית, הורות תחרותית וביקורתית, הורית סמכותית או הורות שאין בה סמכות. הורות שיש בה שפע חומרי והליקופטר מרחף, או הורות שמצביה אתגרים ומטרות.

הדרכת הורים היא חלק מהתהליך הטיפול, המתבגר הוא פרט בתוך הפאזל המשפחתי, הוא משפיע ומושפע מהתמונה המשפחתית השלמה ולכן חלק מהטיפול מחייב גם מפגשי הורים לעדכון ולעבודה ושינוי.

כמה זמן אורך הטיפול?

אין חוקים. 

כל מקרה הוא מורכב ושונה, בכל טיפול ולכל מטופל/ת יש את הקשיים והאתגרים שלו/ה, את המערך המשפחתי שלו/ה ואת החוסן הרגשי, הנפשי וגם הפיזי שלו/ה.

כל תהליך מותאם לקושי ולמתבגר/ת.

אנו מתחילים מסע ובו אנחנו מתחייבים לפעול, להיות אקטיביים ולעבור בדרך מנקודה לנקודה, בכל שינוי יש התמודדות, שינוי הרגלים, חרדות, פחדים, התגברות וגם כשלונות, אכזבות, אתגרים והצלחות.

אני עובדת עם המתבגרים/ות על הקשיים שלהם/ן ומאמנת אותם/ן לקבל כלים לחיים, עוזרת להם לפתח חוסן רגשי, מלמדת אותם/ן לחיות ביושרה פנימית וכנות שמשחררים המון כאב וסבל, נעבוד על עמידה מול אתגרים וגיוס מוטיבציה פנימית לצאת אליהם.

נעבוד על בחירות והעדפות למול זרימה וריצוי, על התמכרות או שליטה ביצר ובדחף בעיקר בצל הלחץ החברתי, נייצר מפה חברתית, נשאל את עצמנו מה אנחנו מרגישים ומה המטרה שלנו בכל התנהלות או מערכת יחסים.

נטפל בטראומות ובכאב, נתבונן בהן בעיניים חשופות ונעבד את הכאב עד לכדי עיכול. נטפל בחרדות דרך חשיפה אמיתית למושא החרדה ונצליח לייצר הצלחות, נלמד לשלוט בהתקפי הזעם, לרוקן את "חלון הסיבולת" ולאפשר לטוב להכנס לתוכנו.

נטפל בפוביות, התנהגויות OCD, פאניקה, חרדות למינהן, דיכאון, התקפי זעם, תקשורת, כישורים חברתיים, מיניות לא מותאמת, הדרכה על מיניות, זוגיות ראשונה ועוד.

יש המון תהליכים מורכבים שכוללים לצד הטיפול הפרטני גם תהליכים של הדרכת הורים, שינוי אווירה משפחתית, העצמה של מתבגרים, העברת אחריות, הצבת גבולות, ביסוס הסמכות ההורית, התמודדות עם עישון, זנות, התנהגויות מיניות לא מותאמות, שימוש בסמים, עבריינות נוער, נשר מבית ספר, דיכאון ועוד.
במסע הם מטופלים בדרך של התמודדות עם הקושי, עבודה קשה, מקצועית, מוחזקת, ערכית שתאפשר שינוי ארוך טווח ותוצאות שייטיבו עם המתבגרים, עם ההורים ועם התא המשפחתי בכלל.

תהליכים משפחתיים 

הילדים מסתגרים בחדרים ולא יוצאים? 

התקשורת היא רק באמצעות הודעות או צעקות?

מרגישים שהפכתם להיות חדרנים? משרתים? נהגים וכו'? 

אין שיתוף פעולה?

הילדים מכורים למסכים? לקניות? ולהזמנות באון ליין?

אין קשב?

הבנות מתלבשות חשוף ולא מכובד?

הילדים צופים בפורנוגרפיה ואתם לא יודעים איך לדבר איתם על זה?

המתבגרים הגיעו לגיל של מיניות צעירה ואתם נבוכים?

אלימות פיזית ומילולית בבית?

מריבות בין האחים?

איבדתם שליטה?

מכורים בהתמכרויות התנהגויתיות : מסכים, גיימינג, הימורים, ניראות חיצונית, פורנוגרפיה, מין ועוד ? 

הפרעות התנהגות, חוסר יכולת לקבל סמכות הורית, חוסר יכולת להתמודד עם מציאות , גבולות, דחיית סיפוקים, סמכות והגבלות ? 

אני פה כדי לעזור לכם. להבין מה "הגחל הבוערת" מה הסיבה להתנהגויות הללו? כי תמיד יש סיבה,להבין איך אפשר לעשות אחרת ובמיוחד לתת לכם את המושכות על חיי המשפחה שלכם ולהחזיר את הסמכות ההורית לפעולה. 

סיר הלחץ הוא סיטואציה של מצבים שאותם אפשר לשנות, ביחד, אתם ואני, אתם והם. 

רוצים לצאת לדרך ולעשות שינוי? 

אני בטוחה שאפשר לחייך במשפחה שלכם, ולא רק לאינסטגרם. 

הפילטר החשוב ביותר הוא פילטר השמחה והוא יכול להיות שלכם. בתור מציאות. 

לתא המשפחתי ולהורים יש משקל משמעותי על חווית המתבגר את עצמו, תהליכי החברות, תחושת השייכות הבסיסית מתרחשת בבית, בהרכב הגרעיני שהוא זה שמטפח את  "מגן הנפש" ומייצר לכל ילד/ה את תפיסת העצמי שלו בעולם.
לאוירה המשפחתית ולהורות יש משקל כבד ומשמעותי בבניית ערך עצמי, תחושת מסוגלות אישית, אחריות, אהבה עצמית, קבלה עצמית, חמלה ומוסר. 

להורות ולסגנון ההורות יש השפעה ישירה על כל אחד ואחת מהילדים במשפחה, לאוירה המשפחתית יש תפקיד בהרכבת החוויה הרגשית של המתבגר את הסביבה ושל תחושת הערך שלו בתוך קבוצה. 

להורות ולבית יש תפקידים מורכבים ורבים וככזו היא גם מייצרת לא מעט בעיות וקשיים שלעיתים משפיעים על המשפחה כולה ולעיתים משפיעים על פרט אחד בתוכה שלרוב מורד, כועס ונתפס כ"ילד הבעייתי". לא מעט פעמים לילד הזה יש תואר אחר בחדר הטיפולים, הוא זה האמיץ שצועק שיש בעיה ושצריך טיפול משפחתי.

אני מאמינה שכל בעיה של מתבגר/ת קשורה בצורה ישירה או עקיפה בתא המשפחתי, ולפעמים נדרש גם טיפול משפחתי, מעבר להדרכת הורים שהיא תמיד חלק מהתהליך הטיפולי. 

תהליך משפחתי נבנה לכל מקרה בצורה ממוקדת, אל מול מטרות, צרכים ובהתחשב בקשיים, במצוקות ובכאב של כל אחד מהפרטים במשפחה, זה כמו לרקום בחוט משי בעדינות, בין הטיפות כדי לגייס את כולם לתהליך ולאפשר לכולם להרגיש מועצמים ונתרמים מהתהליך.

המטרה בטיפול המשפחתי לייצר הבנה ודיאלוג עם כל בני הבית ולרתום את כולם לזוז מאזור הנוחות (הנכות) ולהתקדם לעבר מטרה משותפת שתיטיב עם כולם.

תהליכים משפחתיים נעשים בצורה מותאמת ומקצועית תוך הכרת הנרטיב המשפחתי, הבנה של החוזקות והחולשות של כל בני הבית כדי לייצר מציאות חדשה, יש תהליכים מורכבים יותר ופחות, ארוכים וקצרים, עמידים יותר וכאלו שפחות וכל טיפול שונה ואחר. 

כמה זמן זה לוקח?

כל מקרה לגופו של עניין, 

בכל משפחה נדייק את הקשיים ונבין את הצרכים של כל פרט בתוכה כדי לתת מענה שיאפשר לכם להיות משמעותיים ויחד עם זאת בעלי סמכות שמצד אחד מציבים גבולות שומרים ומגדירים את הערכין והחוקים להתנהלות. 

ומנגד, הופכים להיות המבוגרים הבריאים, היציבים והחכמים במרחב שלהם, אלו שמכוונים, נמצאים ותמיד ניתן לפנות אליהם, להתייעץ איתם ולהרגיש שרואים אותם ושהם לא שקופים, להרגיש בעלי ערך, אהובים בלי תנאים ומוחזקים בעוגן המשפחתי ששומר עליהם מפני סערות החיים.

אז אני לא יודעת לומר מה משך הטיפול, אני כן יודעת לומר ששינוי בתחושה, שינוי באווירה המשפחתית, ביכולת שלכם כהורים לשלוט במציאות, להנכיח את ההורות שלכם תראו תוך כמה מפגשים בודדים, התהליך הזה הוא טנגו שבו אתם תדרשו לרקוד מחדש את ריקוד ההורות שלכם, בקצב אחר, בתנוחה חדשה, עם מיקוד מדויק ועם המון שמחה לצלילי מוזיקה רגועה ושמחה ולא קודרת ועצובה.

מה שיטות העבודה?

כמטפלת רגשית פסיכותרפיסטית ,מדריכת הורים ונוער בכירה ומדריכת מיניות שמגיעה לשטח עם אלפי שעות ניסיון, אלפי שעות טיפול והמון המון אהבה למקצוע הזה הקפדתי ללמוד כל הדרך ואני עדיין ממשיכה לעדכן את הידע שלי כל הזמן.
אני מאמינה שאין שיטה אחת שמתאימה לכולם, וגם עבודה על פי שיטה / אג'נדה מסויימת גם היא מחייבת התאמה לסובייקט שמגיע/ה לטיפול. 

כל אישיות צריכה לקבל את הטיפול שהוא מונגש ומותאם לאישיות של אותו אדם. 

לדוגמה טיפול בחרדה בשיטת cbt עבור מתבגר פרנואיד יונגש אחרת מטיפול זהה עבור מתבגר היסטרי/ הימנעותי/ מופנם וכו' - מעבר לשיטת הטיפול חשוב גם להנגיש את הטיפול בצורה שמותאמת לאישיות המטופל. מה שעומד לנגד עיני זה הלב, הרגש, מצב הרוח והכאב שצף בחדר. 

המטרה המרכזית שלי היא לרפא ולהגן על הנפש שלהם/ן, לצקת בתוכם את "מגן הנפש" (שיטת טיפול שפיתחתי ועליה כתבתי בספר שלי ג'ונאם).
דרך טיפטוף של עוגנים שיאפשרו להםן לבחון את מציאות החיים בצורה שכלנית ורגשית וכזו שתאפשר להם לבחור נכון, לשלוט בסיטואציות של החיים וגם לדעת מתי ואיך עליהם להיות תחת שליטה/ סמכות ולכבד מרות וחוקים, לחזק את תחושת ההסתגלות שלהם ולצקת בהם אומץ ופרואקטיביות.

אני עובדת בעיקר עם הלב והנשמה, עם כלים מעולמות ה CBT, הגל הראשון, השני והשלישי. סכמה תרפיה, DBT, ACT, NLP מיינדפולנס. כלי אימון מעולם האימון הבודהיסטי (למדתי אימון 3 שנים - טיפלתי בנשים במקלטים לנשים מוכות, באסירות בכלא נווה תרצה, בנשים מהמגזר החרדי שחיו תחת אלימות רגשית, באוכלוסיות סיכון על כל גווני הקשת במשך 26 שנים בהן שיררתי בצה"ל כקצינה באגף התקשוב בתפקידי פיקוד רבים), כלים של תקשורת מקרבת, כלים של הפסיכולוגיה החיובית, שיטות אימון ועוד.

אני מדריכת הורים בעיקר בשיטת "מגן הנפש" שיטה שפיתחתי להתמודדות של הורים ולחינוך מתבגרים בעידן החדש מתוך ניסיון של עבודת שטח רבת שנים, יחד עם כלים של אדלר, אלברט אלפרד, פרויד ודומיו. 

יש הרבה מה ללמוד מהם בנושא של נפש האדם והתגובות שלה למציאות החיים, ההתנהגויות של בני הנוער ובכלל.

אני מטפלת גם בפרוטוקולי טיפול של טראומה בעיקר בפגיעה מינית ובחרדות חברתיות/ חרם חברתי, בפרוטוקולי טיפול של OCD, טיפול בכעסים, ויסות חושי, התאוששות מטראומה, טיפול רגשי התנהגותי וקוגניטיבי.

שיטת העבודה שלי מתבססת בעיקר על התקדמות לצד קצב אישי מותאם, בהתאם ליכולות של המתבגר/ת, לכוחות שלו ולמוטיבציה שלו בשינוי בכל שלב בתהליך, במטרה לחזק מוטיבציה ולייצר הנעה פנימית שהיא המנוע המשמעותי לשינוי אמיתי ויציב.


האני מאמין שלי

אני מאמינה גדולה באקטיבציה, בתנועה ובהמון אופטימיות ותקווה, מאמינה שבכל ילד יש את הכוחות לפרוח, להתגבר ולהצליח, להרגיש בעל ערך, שווה ערך, נחוץ ובעל תחושת מסוגלות.

את כל אלו אנחנו כהורים צריכים לזרוע ב"מגן הנפש" שלהם, התפקיד ההורי הוא לצקת בהם נקודת יחוס משמעותית שדרכה הם יוכלו לשפוט את מציאות החיים בבגורתם, התפקיד שלנו הוא להיות המבוגר המשמעותי שיושב לו במגדלור כשהוא מואר ויציב,התפקיד שלנו להיות מוארים ונוכחים, פשוט להיות ולאפשר להם לנחות במציאות החיים על פי האור שלנו ושבנו.  

מאמינה שאנחנו צריכים לקדם את המתבגר/ת לעבר התמודדות ואתגר לצד מתן כלים ועוגנים שיאפשרו לו/ה להתמודד בהצלחה, לחוש בעלי ערך, שייכות, נחיצות ותחושת מסוגלות.

מאמינה שאין מתבגר/ ילד רע, עצלן, דחיין, בעייתי, מעצבן, חוצפן וכו' - כל אלו הם תיאור של התנהגות תוצאתית שמשקפת את הנפש, את הקושי שהם לא תמיד יודעים לומר במילים.

כל מתבגר רוצה להצליח, לנוע, לפגוש חברים ולהיות חלק ממעגל תומך, מכיל ומפרגן

אלו הנחות היסוד שלי בכל טיפול, אמונה מלאה ביכולת שלהם להצליח לעשות שינוי ואמונה מלאה שהתנהגות בעייתית או לא מותאמת הן לא ההתנהגויות שלהם, ההתנהגות היא רק סימפטום של מצב רגשי, תובנות, הבנות ומחשבות שלהם על עצמם ועל המציאות.

תמיד יש דרך לקדם, לשפר ולייצר מציאות חיים ששווה לחיות אותה עם המון תקוה, אופטימיות ולא מעט אור בקצה המנהרה, הדרך לשם לא קלה, אבל משתלמת.

איך מתקדמים ומה העלויות?

הדרכת הורים: 

שיחת הכרות + אינטק הורים - משך השיחה 90 דקות ( שעה וחצי) עלות  690 ש"ח (מפגש הכרות כולל את הספר שלי - מדריך לחינוך מתבגרים בעידן החדש בשיטת מגן הנפש במתנה)

שיחות המשך יארכו כשעה - אחת לשבוע או שבועיים בהתאם לצורך בעלות של 450 ש"ח למפגש.

הדרכות הורים ממוקדות ומספקות כלים עדכניים שמייצרים שינוי משמעותי ומאפשרים החזרה של הסמכות ההורית, מייצרות אוירה משפחתית שמאפשרת רווחה ונחת, הדרכות הורים לא אמורות להיות ארוכות טווח.

טיפול רגשי/ משפחתי/ הדרכת הורים:

טיפול רגשי למתבגרים/יעוץ משפחתי/ הדרכת הורים -  מחייבים אינטק הורים - משך השיחה 75 דקות ( שעה ורבע) עלות  590 ש"ח (מפגש הכרות כולל את הספר שלי מדריך לחנוך מתבגרים בעידן החדש בשיטת מגן הנפש במתנה)

טיפול רגשי בתחילת התהליך מחייב (לרוב) מפגשים על בסיס שבועי, בהתאם להתקדמות ולבעיה.

יעוץ משפחתי - מחייב מפגשים יחידניים בתחילת התהליך - מפגש של שעה בעלות של 450 ש"ח


הרצאה שלי בנושא תפקידי הסמכות ההורית - פה עבורכם לצפייה במתנה


ניתן לרווח את המפגשים בהמשך, יש טיפולים קצרי טווח וארוכי טווח תלוי במקרה וביכולת ההתמודדות הרגשית של המטופל/ת. 

עלות מפגש שבועי של שעה - 450 שקלים.

טיפול רגשי מחייב מעורבות הורים, אחת לתקופה (תלוי בצורך) מתקיימים מפגשי הדרכת הורים - עלות מפגש של שעה 450 שקלים.

כל המחירים כוללים מע"מ ולכולם יוצאת חשבונית מס.

מיקום הקליניקה:

כפר סבא, ניתן גם בזום

קישור לערוץ היוטיוב שלי - פה 

קישור לקהילת ההורים של בפיסבוק - הורים למתבגרים עושים RESTART

קישור לדף הפייסבוק שלי - LIORA HAIM 

קישור לפודקאסט שלי - מתבגרים על זה

קישור לבלוג שלי - מתבגרים על זה.


בעיות חברתיות, דיכאון, התנהגות מותאמת גיל, מיניות פרוצה, עבריינות נוער, בעיות סמכות, נשר מבית ספר ועוד כל אלו הן התנהגויות שמציגות את העשן של האש שבוערת בתוכםן, האש הזו לא תכבה אם לא נטפל בזה, זה לא עובר כשהם גדלים זה רק נשרף היטב עד אז.  

אל תתעלמו, תטפלו, קחו אחריות ותקבלו עזרה. זה יכול לשנות חיים.

טלפון: 052-9284785 לשליחת ווטסאפ לחצו כאן