כושר נפשי - חוסן מנטלי לקראת הגיוס לצה"ל
הרצאה להורים / למתגייסים - תחושת שייכות וחוסן נפשי בשלבי הגיוס לצה"ל

הגיוס לצה"ל טומן בחובו התרגשות לצד קשיים, לבטים, פחדים וגם לחצים מהבית, מהחברים, מהסביבה ועוד. המעבר לצה"ל שונה מכל המעברים שחווינו עד כה, במעבר הזה אנחנו כהורים מאבדים את השליטה, אנחנו כבר לא יכולים לתת אישור הורים, להתערב ועוד. זה רגע מכונן וקשה להרבה הורים. איך עוברים את זה נכון, מקדם ועם כמה שיותר ידע וביטחון בתהליך.

 כושר נפשי - חוסן מנטלי

 

הגיוס לצה"ל, אבן דרך משמעותית בהמון משפחות, 

זה אתגר מרכזי עבור המלש"ב,  תלמיד בכיתה יא- יב שנדרש להתמודדות מול מערכת מורכבת, עם המון חלומות לצד לא מעט חששות וחסמים.

ברקע יש את המשפחה, בעיקר ההורים שחוששים ומתמודדים עם תהליך ארוך שיש בו המון חוסר וודאות והמון סימני שאלה לצד התרגשות וגם קצת פחד.

לאחר 25 שנות שירות בצה"ל כקצינה באגף התקשוב צברתי ידע רב על התנהלות המערכת, שיקוליה במיון המתגייסים ובעיקר החוסן הנפשי שיכול לסייע לבני הנוער בתהליכי הגיוס ובשלבי הגיוס הראשונים בצה"ל.

במהלך שירותי הצבאי  פיקדתי על בית הספר לטכנאים ונציגות שירות באגף התקשוב, במסגרת תפקידי זכיתי להיות חלק מצוות האפיון של יום המאה.

תהליך חדש שמטרתו לדייק את תהליכי המיון של הנשים בצה"ל, גם תהליכי המיון של הגברים שופרו והותאמו במטרה לייצר מתאם מקסימלי שבין רצון המתגייס/ת לצרכי צה"ל.

פגשתי אלפי חיילים/ות ברגע שבו הם נפרדים מהבית ומגיעים להכשרת יסוד בבית ספר צבאי, ליוויתי אלפי חיילים/ות במהלך השירות שלהם.

את הידע הזה אשמח לחלוק אתכם הורים ומתגייסים.

מה בהרצאה ?

תהליכי הגיוס לצה"ל מוכנו ומאפשרים בחינה מעמיקה של יכולות המלש"ב/ית לטובת ביצוע התאמה בין היכולות, הצרכים והרצונות של המתגסיים/ות. תהליך מבורך שמאפשר בחירה ויחד עם זאת מייצר לא מעט תחרות, קנאה ואפילו לא מעט חרדות.

1. נלמד מהם הקשיים המנטליים העיקריים של בני ובנות הנוער בתהליכי ההכנה לגיוס 

2. נכיר גם את החששות שלנו כהורים, הפחדים, הציפיות ולעיתים גם החלומות שאנחנו רוצים להגשים דרכם

3. נכיר היטב את התפקיד ההורי, איך נכון לתמוך את תהליכי המיון והגיוס בצורה שתשאיר אותנו רלוונטיים ומשמעותיים עבורם, תייצר תקשורת מיטיבה בתוך המעגל המשפחתי.

4. איך מייצרים חוסן מנטלי - "עמוד שדרה" יציב בתוכם, כזה שיאפשר להם להישאר יציבים למול אתגרי הגיוס.

5. כל מה שאנחנו כהורים צריכים לדעת כדי להירגע ולהרגיש קצת יותר בנח 

6. מתי אנחנו כן צריכים להתערב  וכיצד.

קהל היעד

ההרצאה מועברת לארגונים | מרכזי נוער | תיכונים | פרטיים 

הורים למתגייסים/ות

אורך ההרצאה כ שעה + זמן לשאלות ותשובות


מיקום:

זום / פרונטלי


להזמנות

להזמנות לחצו פה  , השאירו לי הודעה ואחזור אליכם