שיטת מגן הנפש מתמקדת בקשיים של מתבגרים והוריהם בעידן החדש ובמענה המותאם למאפייני דור הZ והאלפא.

דחייה חברתית

איך מלמדים את בני הנוער לייצר חברויות מתוך בחירה ולא ממקום של הקטנה עצמית, ריצוי ותחוושה של "זרימה" שגורמת להם להשאר פגועים, להרגיש שהם "ביחד על החברים" אבל בתוכם הם בתחושת בדידות גדולה וחוסר שייכות אמיתי - תלישות.

שיימיניג - בולינג

ביטויים שונים של שיימינג ואיך טקסט רנדומאלי יכול להצית ולשרוט את הנפש, פציעה שהופכת לטראומה, בושה והסתרה. איך מתמודדים ומרפאים את הסבל, מחזקים ומאפשרים למתבגרים לצמוח מתוך הסיטואציה, איך מטפלים כצוותי טיפול וחינוך.

מיניות בריאה

איך מתווכים מיניות שמקושרת לעונג? איך מייצרים שיח מותאם למרות הקיפאון והעיוורון ההורי והשונות הגדולה בין המגדרים והזהויות המיניות? חשיפה לעולם המיני של בני הנוער מהשטח והמונחים הקיימים ללא פילטרים. עולם הסקסטינג הבטוח.

מניעת אלימות מינית

בני הנוער גדלים במרחב נוטף מיניות פרוצה והם מפרשים את השימוש במיניות בצורה שגויה. איך ללמד את הנוער מה ההבדל בין פורנו ומערכות יחסים ומין תקינות שיש בהן כבוד ולא מיניות לצרכי שייכות, חיקוי, ריצוי תוך כדי החפצה, אלימות, כוחניות,

רשתות חברתיות

איך הן משפיעות על הנפש, על התודעה והחשיבה של בני הנוער, איך הם צופים ומפרשים את המציאות, מה ההשפעה על הערך העצמי שלהם, תחושת השייכות שלהם? וכמה כוחות נפש יש להם להתמודד עם העולם הזה, מה התפקיד של ההורים ושל מדריכי ההורים בעידן הזה, איך מלמדים אותם לעמוד יציבים מול הרשת.

חוסן נפשי

אחד הכלים המשמעותיים בשיטת מגן הנפש - איך נוטעים בבני הנוער נקודת ייחוס משמעותית שתשרת אותם כעוגן לבחינת מציאות החיים, וההתמודדות איתה. נאפשר להם להתמודד עם מציאות המסכים, הרשתות החברתיות, ההשוואתיות והעדר ערכים, פיתוח תחושת מסוגלות וסתגלנות שתאפשר להם לפרוץ את מעגל ההצלחה בצבא ובחיים הבוגרים.